Friday, November 28, 2008

Akibat keletihan lalu tertido..

m'mm... satu lagi kisah benar aku, pada hari isnin lepas.. aku telah ditugaskan untuk menghadiri satu majlis yang melibatkan menteri di Ulu Pudu, Cheras. Bagi aku hari tu merupakan hari yang serba tak kena pada aku.. bermula dengan pada pagi tue aku hampir terlepas flight disebabkan taku terjaga lewat,(flight aku kui6.15, so aku dah kena bangun kui5 paling lewat.. dari airport ke rumaha makan masa 45 minit).. kesian kat Zaki (pemandu) yang merupakan rakan sekerja kau.. dia dok tunggu aku kat luar sampai sempat ambik orang lain dulu la nak hantar p airport.. kesian aku tengok dia..
(aku mintak maaf zaki, bukan sengaja)... on the way tue aku kena naik cap ngan Ketua Pengarah tempat kau keja, so tak leh nak tido... ada ja benda yang dibincangkan... tak pa la, aku sampai sana sambil dibantu oleh bekas staf tempat aku keja la... dia pindah tempat keja selepas 1 bulan keja kat tempat aku... nasib baik ada member, kalau tak dah tentu sesat...

selesai majlis yang melibatkan menteri tu, aku dan kawan aku (panggat kakak la.. tapi Pegawai Undang-undang) kena tunggu Ketua Pengarah aku makan ngan Menteri.. nasib baik aku dah makan, kalu tak mau gak mengamuk aku.. huhuhuhu (cakap boleh la, bak buat tu.. paham2 ja la).. lepas selesai, kami pun naik la lrt kat situ menuju ke masjid jamek.. di masjid jamek kami pecah sebab aku ada urusan kat putrajaya, dia plak nak kena p KLCC.. perjalanan aku ke Putrajaya tak dak la mencabar mana.. Alhamdulilah semua ok..

aku sempat la ke Pejabat Menteri, Pejabat Timbalan Menteri, jumpa beberapa pegawai yang sama level dan tugas dengan aku.. ok la tue.. tapi sebabkan bersembang, aku terlupa plak flight aku kui 6.30.. kui5 aku kuar dari Putrajaya ke KLIA, nak balik k Kota Bharu.. semua berjalan ok, aku sampai kat KlIA awal gak la dalam pukul 5.35, sementara menunggu panggilan, aku lepak la kat kerusi kat tingkat 3 KLIA, sedar tak sedar, aku tertido plak.. aduh... aku terjaga bila panggilan terakhir untuk flight ke Kota Bharu... dah yang mengecewakan aku, aku tak smepat ambik flight tue...

so aku kena ambik flight seterusanya kui10.30 malam... kepala aku macam nak pecah, bosan gila dok kat KLIA selama 4 jam sebelum flight.. sudah la tue, kena pulak bayar denda RM75 sebab terlepas flight.. nasib badan la.. kecewa gila aku hari tue.. semua serba tak menjadi... nasib baik Zaki ada tunggu kat airport Kota Bharu.. kesian aku tengok dia sampai tertido dalam keta tunggu aku..

Moral of the story : make ure u have enough rest before make any trip

No comments: