Saturday, September 6, 2008

Berbuka yang best..

al-maklum la dok kat umah bujang memang payah nak hidup..
nak makan yang sedap-sedap tak pandai nak masak..
kalu takat nak makan benda basic tu boleh la..
benda basic tu macam biasa air, telur dan maggie..
yang ada advantage pun masak pedas dan goreng, yang lain aku tak tau..

so disebabkan tak pandai masak dan bosan makan masakan sendiri, kena la p beli makan kat kedai.. hari nie best sikit dari hari biasa coz aku boleh berbuka ngan salah satu makanan kegemaran aku "ayam golek"... aku beli kat Stadium Sultan Muhammad ke 4 dengan harga RM15/ ekor.. aku tengok macam harga standard ja kat Kelantan (sebab kebanyakan kedai jual harga tu) tapi ada gak rasa mahal.. tak pa la, janji aku puas hati.. sedap gak ayam golek yang aku beli tu, aku sorang leh habiskan 3/4 dari ayam tu dan member umah aku tolong habiskan yang 1/4 lagi..

member aku beli nasi bukhary lauk ayam, satu bungkus RM4.. dia kata mahal, dia dah biasa kat Kelantan so dia lagi terer pasai harga barang makanan kat Kelantan dari aku.. bila aku tengok dia buka bungkus nasi tu, aku tengok macam nasi ayam ja.. nasi bukhary nie lain sikit coz selalunya pak arab yang pandai buat.. tapi tak kisah la, mungkin tu nasi bukhary versi Kelantan

on the way nak balik ke umah sempat lagi singgah beli murtabak 2 biji RM3.. paus hati betul buka posa hari nie..ada pulak air kelapa dan air tebu... sebungkus RM2..

bila dikira semula aku rasa hari nie la aku berbuka paling mewah.. Astafurlullah hal'azim.. boros rupanya aku makan hari nie..hilang dah penghayatan bulan Ramadhan disebabkan sifat tamak diri sendiri.. jadi aku menasihatkan rakan-rakan dan diriku sendiri agar tidak boros seperti aku pada hari nie.. hehehe.. moral of the story mesti lah ada kat bahagian akhir

3 comments:

Anonymous said...

Sesekali melayan selera, apa salahnya.. ;-)

farah, s. said...

huhu.. seronoknya.. rindu mknn kelantan =(

SeRiaB said...

phu ying,

memang tak salah.. tapi bleh ka tiap2 hari macam tu.. salah rasanya.. hehehe.. janji tak meminta dari orang..

farah,

makanan kelantan memang best, ada macam2 makan yang pelik2..