Sunday, September 7, 2008

Buka posa bersama rakan-rakan office yang bujang..

Petang tadi aku telah berkesempatan berbuka posa bersama-sama rakan office aku yang masih bujang di satu restoran yang nampak gempak pada luarnya dekat bandar Kota Bharu belakang Hospital Besar... lebih kuarang ada 20 orang yang p ke restoran tu dengan pembiayaan sendiri(sorang RM20).. Tapi makanan tak boleh blah..

Aku pelik betui macam mana kedai nie leh masuk dalam surat khabar Berita Mingguan hari nie dah la makanan tak sedap.. mesti bos dia bayar banyak kat wartawan tu.. Dah la tak sedap, makanan pun sikit..

Dengan rasa tak puas hatinya, aku dan rakan-rakanku pulang... Dalam keta yang aku tumpang tu, kaptain kapal telah mengarahkan perjalanan ke KB MALL, kami telah bersetuju untuk makan di KFC.. nak dijadikan cerita, Kak Adhar dengan penuh rasa rendah diri dan pemurah telah belanja aku dan Hana makan KFC secara percuma.. Aku telah order Twister dan Milo ais.. sedap o0o0o0o.. kenyang perut aku.. dah la makan free, rupanya bukan kami bertiga ja yang makan KFC lepas tu, ada lagi 5 orang member-member yang lain masa makan di restoran tadi p makan KFC tempat yang sama.. rupanya member-member aku pun tak puas hati makan kat situ...

Moral of the story, jangan terlalu percaya dengan tempat makan yang dikatakan sedap oleh surat khabar, sedap lagi makanan kat Pasar Ramadhan Kubang Kerian..

7 comments:

farah, s. said...

huhu..restoran mana tu ek..


sy pon pnh kene.. kononnya nmpk hebat kuar tv,.. sekali pegi.. pergh.. tak berbaloi langsung..huhu

Anonymous said...

masak sendiri lagi best kot..
tak gitu?

SeRiaB said...

farah,

hehehhe.. nasib yang sama la kita..

ladysheqa,

nak masak sendiri tak pandai, kalau nak tolong masakan ok la.. hehehe

pandagumuk. said...

yer!idup kubang kerian :D

Isdaniya said...

hai..
makan KFC..
sedap nyerrrr..

~ mizzAmy ~ said...

~ tak sedap sangat ker makanannya tuh? nih restoran apa? cuba bgtau skit, kot2 la tahu. ~

SeRiaB said...

pandagemuk,

dok kubang kerian gak ka?

eida,

hai..memang sedap, Twister KFC yang baru nie seimbang sikit.. sesuai untuk dimakan oleh semua..

mizzamy,

memang tak sedap.. sori tak ingat nama kedai tu.. tapi kedai tu berdepan ngan Kolej PTPL tapi belakang General Hospital Kota Bharu..