Wednesday, September 10, 2008

Berjimat di bulan Ramadhan..

Selama nie asyik makan besar ja..aku nie aku nak cita pa yang terjadi hari nie.. Hari nie aku paling berjimat sebab tak bersahur dan berbuka secara biasa-biasa ja..

Pagi tadi aku bukan berniat tak mau sahur, tapi ntah macam mana lak leh tak sahur pagi tadi.. konfius sikit aku, maybe terlalu letih so aku tak terjaga.. selalunya kui4.30 aku dah start bagun untuk p beli makanan tak pun masak apa yang patut.. Mungkin ditakdirkan aku tak bangun sahur, so tak bagun la.. Yang jadi masalahnya perut aku meragam bila sampai tengah hari yang kebetulan aku ada exam plak hari nie, dalam dewan perut aku berbunyi sampai kena tegur ngan orang sebelah..

sebelah petang kepala aku dah tak center, nak buat keja pun tak leh dah.. kepala dah betui2 dizzy..habis ja time office, kui5.03 aku terus balik... rehat sat kat umah, aku pun kemudian kuar balik cari makanan untuk berbuka, aku memilih berbuka biasa-biasa ja hari nie.. waktu berbuka hari nie cuma nasi lemak RM1.50.. air milo bancuh sendiri, telur goreng + sosej masak sendiri..

so kos hari nie biasa ja.. saja nak merasai nikmat berbuka cara "orang kampung".. moral of the story tak salah kalau kita cuba "merasa" makanan biasa.. agar kita menginsafi kekurangan rakan-rakan seAgama dengan kita.. tapi ada satu lagi, jangan lupa sahur, lapar tau tak sahur.. mungkin sebab tak dapat berkat ikut sunah Nabi Muhammad

5 comments:

fizz said...

salam,

moralnya : jangan lupa bangun sahur walaupun hanya meneguk segelas air kosong...

selamat berpuasa dan bertarawih :D

[MH] said...

salam ziarah..oh,kwn kak fizz rupanyaaaa....

dewan perut bunyi sampai kena tegur dgn org di sebelah?mak aih,dahsat juga perut kamu meragam yaa

Encik Shino said...

hehe bajet rumah dah overspend..
pastu kne SCAM lak. Mau tak naik mufliss kita huhuhuhu~
Sekarang peti surat pon xmampu nak beli.

farah, s. said...

betul2.. berjimat kn bagus..bln ramadhan bln thn nafsu.. thn everything =p

SeRiaB said...

fizz,
moral tu dah bagi tau.. tapi tak pa, bagus as reminder..

fathiyyah,
tu la..buta malu ja..

shino,
nak wat macam mana.. terkena la..

farah,
tahan makan boleh.. tapi tak tahan kalau tengok wek cun.. hehehehe..
tapi awek tak mau layan..